Lindfors hemträdgårdsförening

Info på webben

Detta är Lindfors hemträdgårdsförenings information på webben. Styrelsen lägger ut information till medlemmarna om aktiviteter, händelser, bektaktelser och tips. Det ska ses som ett komplement till det program som skickas ut till medlemmarna via post.

Årsmöte 2017

InfoPosted by Gunilla Bernholm Wed, March 08, 2017 17:03:49
Kallelse till Årsmöte 11 Mars klockan 13.00
Plats: Hembygdsgården i Molkom

Vi träffas för årsmöte på Hembygdsgården. Vi har vårt möte och efter det, ca klockan 14.00, kommer vi att få en föreläsning om flora och fauna på Billingen, dit årets bussresa går. Vi kan då få höra vad vi kan förvänta oss att se där. Vi kommer att ha lotteri, så ta gärna med vinster till detta.

Föreningen bjuder på fika.

OBS! I direkt anslutning till årsmötet kommer den nyvalda styrelsen att samlas för ett konstituerande styrelsemöte.

Hjärtligt Välkommen,

• Comments(0)//info.lindforshemtradgardsforening.se/#post1

Vinter ute, vår i sinnet

BetraktelserPosted by Monica Persson Sat, January 21, 2017 21:36:49
Vilken dag! Solen skiner, ljuset kommer åter med rekordfart och nu kan man, varje helg, njuta av allt längre dagar. Det är nu mitt blodomlopp drar igång. Gick ett varv runt huset och tittade lite i några översnöade blomkrukor. Fanns det liv? Knappast...Tänkte sen att jag måste skynda mig att sätta ihop den där odlingsanordningen jag köpte på IKEA för dyra pengar. Det är ju bråttom...eller inte..Glömmer totalt bort att det är en hel vecka kvar av januari och en en bra stund kvar till vecka 9 när alla proffs drar igång. Fröerna till föreningen och mig själv är beställda. Saknas bara planteringsjord. Jag är alltid först på blomsterlandet och de kollar alltid lite noga på mig och säger att de inte fått hem jorden än, men kära värld vad väntar ni på!? För att toppa det hela kommer det fröpåsar på posten; jalapeno, tomat och sallad. Inte tycker dom att det är tidigt! Det är nu det är dags för mig att vänta och längta. Jobbig tid det här!

• Comments(0)//info.lindforshemtradgardsforening.se/#post0